HABER .7 .COM son dakika haberleri

21 Mar 2008

madımak yemeği


















madımakmadımak oy madımak türküsü bile var bu madımakın tarifi nasıl vereyimdiye biraz düşündüm,madımak yemegini tanığım herkez değişik pişiriyor pastırmalı salçalı sucuklu çorba gibi pişirenler var sizler nasıl pişirirsiniz bilemiyorum ama benim annem bu şekil pişiriyor bende böyle öğrendim böyle tarif vermeye karar verdim gerçi bizim evde benden başka seven yok ama bizim memlekette yufka ekmek yapılır yenir ondan alışkanlık yufka ekmek olmazsa madımakın tadı olmuyor neyse bildiğim gibi tarif edeyim ben siz isterseniz değiştirirsiniz::))

MALZEMELER
500gr madımak
1 fincan ince bulgur
1 tane kuru soğan
2 diş sarımsak
biraz margarin birazda sıvı yağ
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı çemen unu

HAZIRLANIŞI
önce madımakları alıyoruz temizliyoruz yıkıyoruz isterseniz bıçaklakıya bilirsiniz ben robotta kıyıyorum çok kolay oluyor tencere 1 lt su koyup kaynatıyoruz kaynayan suya madımakları koyup pişiriyoruz pişmeye başlayınca bulgurunu tuzunu ekleyip pişiriyoruz.suyu aza gelirse sıcak su ekleye bilirsiniz pişince bir tavaya margarin sıvı yağ koyup soğanları incecik doğrayıp pembeleştiriyoruz sonra doğradığımız sarımsaklarıda ekleyip karıştırıyoruz çemen ununu ekleyip biraz yakıp yemeğin üzerine ekliyoruz AFİYET OLSUN
arkadaşlar madımak bilmeyenler varmış ben akıl edip resmini çekmedim ama netten buldum resmi işte arkadaşlar madımakın pişmemiş hali:))

24 yorum:

muko dedi ki...

Günaydınnnnnnnnnn,
Madımak ne oluyor ki ben ilk kez duydum gördüm türküsü dışnda ,çok mu cahilim yaaaaaaaaaaaa:(
sevgiler canım..

sarımutfak-hande dedi ki...

hiç bilmediğim bir lezzet
eminim güzeldir eline sağlık
cnm

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerinize sağlık,

Değişik bir lezzet ve ben çok severim. Ama hep benim için pişirmişlerdi ve hiç yapmamıştım, böylece öğrenmiş oldum.

Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Bende hiç tadını bilimiyorum ama metini çok duyuyorum bu yemeğin..Ellerine sağlık Rümeysa'cığım..

Sevgilerle..

peynir hösmelimi dedi ki...

eline saglik canim.Madimak hic yemedim.Ama ismini cok duydum.
Yöresel yemekleri bizim evdede sadece ben yiyorum.Olsun ben seviyorum:))
Sevgiler canim.

esengül dedi ki...

merhaba valla ben bir keremi ne yemiştim sanırım,çankırıda iken :)
ekşimsi bir tadı vardı sanırım yanılıyormuyum acaba?
ama türküsünü iyi bilirim :)
ellerine sağlık :)

keskinli dedi ki...

canisi selam
kiz madimagi nerden buldun ya
öylede güzel anlatmissinki vallahi agzimi zor topluyorum suan yaninada yufka oh vallahi bandir bandir ye
ellerine saglik üzerine sarimsakli yogurtta tavsiye ederim öptüm canim iyi hafata sonlari

Özlem dedi ki...

Selam,
Rümeysa'cım, ben bu yemeği hiç bilmezdim, ilk defa sende görüyorum. Ama sebze türü herşeyi çok severim, herhalde yeseydim bunu da severdim.
Ellerine sağlık,
sevgiler

Adsız dedi ki...

arkadaşlar sonunda madımakı bilen birisi çıkmış ikizlerin annesi ayşe abla:))

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
hiç yemediğim bir yemek bu,ama merak da etmedim değil şimdi:)
sevgiler..

HULYA dedi ki...

Rümeysa'cığım,
benim eşim Yozgat'lı.Onlar da çok pişirirlermiş bu yemeği ama ben hiç yemedim.Ispanağa benzediğini duydum sadece.ellerine sağlık canım

Aynur dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmusdur eminim

iyi geceler


selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Ayse Pamuk dedi ki...

miss gibi olmuş ellerine sağlık daha önce hiç yapmadım ama deneyeceğim.Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Gunaydin,
Ben ilk defa ziyaret ettim sitenizi ve karsima cikan tarif madimanak olunca sasirdim:) Benim annem yapar hep bu yemegi oda bulgurlu yapiyor yalniz sarimsak koymuyor pastirma koydugu icin hep. Sizinkide cok guzel gozukuyor ellerinize saglik.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım bunlar semizotuna benziyor valla :)) Bende hiç bilmiyorum madımağı ama yeşil sebze olduğu için mutlaka bayılırım tadına :)
Ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum..

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Rümeysacigim,cok degisik bir yemek,ben hic bilmeme bizim orada yoktur bu ottan.Tadini merek ettim dogrusu.Ellerine saglik canim.
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

herzaman beklerim canım ama isminide yazarsan tanırım artık seni yorumun için teşekkürler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim,
bas sagligi dilegin icin cok tesekkürler, Allahim hepimizin gecmislerine rahmet etsin, malesef elden duadan basaka yapilacak yok, sevgiler....

Yaren dedi ki...

Rümeysacim ne güzel saglikli bir yemek.Ben daha önce tatmistim bu lezzeti cok begenmistim.Ellerine saglik canim benim,afiyetler olsun.Sevgiyle kal:)

şengül dedi ki...

rumeysa canım madımak türküsü biliyordum ama yemeğini bilmiyordum sizlerin sayesinde yeni şeyler öğreniyorum çok teşekkür ederim canım çok güzel gözüküyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba,bu blogu madımak yemeği tarifini ararken buldum.Bende bu akşam iftar yemeklerimin arasına katmak istiyorum.Bence çok lezzetli bir yemek.Küçükken hep babaannemlerde yerdim.Yozgat,Sivas çevrelerinde oluyor sanırım.Ben Samsunda oturuyorum ama kimse bilmiyor burdada.Geçen ay Yozgata gattiğimde yengem verdi biraz.Bulsaydım baya bir miktar satın alacaktım ama malesef yurtdışından gelenler çabuk davranmışlar:(En güzel yeme şeklide yufka ekmeğin içine koyarak yemek bence.Üzerine sarımsaklı yoğurt yapıncada ayrı bi güzel oluyor.Merak ettiğim bişey var Rumeysa,sen nerelisin?Yoksa hemşehrimiyiz?Bu yemeği,yufka ekmekle yenildiğini falan kimse bilmez kolay kolay çünkü.Arada ziyaret edeceğim seni ve cvbını merak ediyorum.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhaba ziyaretiniz için çok teşekkürler her zaman bekelrim ben aslen çorumluyum ayrıca eşim çerkez:)
yakınsayılırız yozgat çorum damak tatları aynı sevgilerle kalın hoşçakalın

rümeysaninrüyasi dedi ki...

isimde yazarsanız sizi tanırım geldiğinizde tşklr

emine ünal dedi ki...

Bende bu akşam yiyeceğim,Yengem getirdi,pişirdi,bende üzerine pastırma kavururp koyacağım,mmmm Çok severim çok...

Ellerinize sağlık,bir kaç sene olmuş ekleyeli ama eminim hala yapar yersiniz...