HABER .7 .COM son dakika haberleri

1 Nis 2009

LAHANA SARMASI

MALZEMELER
*1 tane beyaz lahana
*2 su bardağı pirinç
*1 su bardağı bulgur
*1 tane kuru soğan
*yarım bağ maydonoz
*yarım bağ dere otu
*1 yemek kaşığı harcı için 1 tatlı kaşıda üzeri için salça
*2 diş sarımsak
*sıvı yağ
* tuz nane kırmızı biber istediğiniz baharatlar
*yarım limon
HAZIRLANIŞI
Önce tenceremize su doldurup ocakta kaynamasını bekliyoruz lahanaları yaprak yaprak ayırıyoruz yıkıyoruz sert yerlerini alıyoruzkaynayan suya atıp haşlıyoruz
harcı için tavamıza sıvı yağımızı alıp kueu soğanları doğrayıp ekliyoruz salçamızı ekliyoruz yıkadığımız pirinç ve bulguru ekliyoruz baharatlarınıda ekleyip bir çay bardağı suyu ve yarım limon suyunu ekleyip karıştırıyoruz suyu çekince maydonoz dere otunuda ekliyoruz lahanalarımızı isteğimiz büyüklüklerde keserek sarıyoruz tenceremize diziyoruz üzerine sarımsaklarımızı doğruyoruz salçamızı suyla karıştırp üzerine ekliyoruz birazda sıvı yağ gezdiriyoruz üzerine suyunu kontrol ederek pişiriyoruz

23 yorum:

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ben yaprak sarmasını sanırım daha çok seviyorum ama geçen gün ben de lahana sarması denedim ve severek yedim. ellerine sağlık canım:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Sarmalar harika, ellerine sağlık. Lahana sarmasını severim ama haşlama aşaması bana zor geliyor, üşeniyorum. Güzel yorumuna çok teşekkür ederim, sevgiler.

belgin dedi ki...

ellerine sağlık rumeysacım çok severim bende hemde sen yapmışsınmımm ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Sevde.B dedi ki...

Ahhh annem burda olsada yapsa bana yaaa...
Ben bayılırım lahana sarmasına ama tek başıma üşeniyorum...
Ellerinde sağlık aradaşım...
Sevgiler

Unknown dedi ki...

LAHANA SARMASINI YİYEMİYORUM MALESEF:( AMA SEVENLER İÇİN HARİKA BİR LEZZET TABİ HERKSEBEN GİBİ UYUZ DEĞİLKİ:) ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Lezzet Gemisi dedi ki...

off çok severim. ne de güzel sarmışsın kalem gibi. ellerine sağlık canım. sevgiler....

eldivenlerim dedi ki...

kalem gibi;) harika gözüküyor sarmalar, ellerine sağlık arkadsşım......

beyaz mendil dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım.Sarması sorun değil de lahanayı haşlayıp yapraklarını ayırmaktan hoşlanmıyorum.Onun için senin tabağı aldım:))Sevgilerimle

sihirlirloklava dedi ki...

kendim yapmıyorum ama yemesine bayılıyorum ..ellerine sağlık canım..sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

canım bayıldım bayıldım.
tabağı kaptım.
nerde burda böyle sarmalık lahana.
hepside taş gibi hemde küçücük.
Ahh bolu'da olaydım keşke:))

anka dedi ki...

ımm bayılırım.benim annem ğişerken çok az sirke de ekler.ellerine sağlık canım sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Rümeysa ellerine saglik canim, nefis görünüyor lahana sarman, mis gibi olmus, sevgiler...

atesböcegi dedi ki...

sarmalarin harika olmus canim. ellerin dert görmesin. esim lahana sevmedigi icin bizde pek pismez. görünce yemis kadar oldum. zaten diyetteyim hep bakmakla yetiniyorum artik. yarin ama bozacagim kahvaltiya davetliyim :) sevgiler canim.

Marifetane hobi dedi ki...

Allah'ım;Acizlikten,Fakirlikden, Tembellikden,Cimrilikden,Kabir azabından, Hilekar dostdan,Ağlamayan gözden, Ürpermeyen kalpden SANA SIĞINIRIM.HAYIRLI CUMALAR HAYIRLI GECELER CANIM..

Marifetane hobi dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun sana Allah acil şifalar versin.Ailenede geçmişler olsun sağlıklı huzurlu günler dilerim hepsine.Dedenede Allah dan rahmet diliyorum mekanı cennet olsun seninde başın sağolsun canım.ziyaretin için teşekkür ederim.Kendine iyi bak canım Allah a emanetsin.Hayırlı akşamlar.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

güzel yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum arkadaşlar sevgilerle kalın

rümeysaninrüyasi dedi ki...

elbistanlım canım arkadaşım başın saolsun ve geçmiş olsun dileklerin için çokkk teşekkürler

angel dedi ki...

merhabalar,bızde karadenızlı oldugumuz için lahana sarması bızım evden eksık olmaz.ve hasta oldugumda canım zeytınyağlı lahana sarması çeker:)))
payaşım için teşekkurler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmmm en çok sevdiğim dolma çeşidi:) ellerine sağlık canım nefissss..kocaman sevgiler

NESRIN dedi ki...

Lahana sarmasini okadar cok ozledimki insallah bu yaz anamin elinden yemek nasip olur.Fonda calan muzikde beni mahvetti arkadasim.
Bu arada bende backgroundumu yeniledim yukardaki yaziyi silmeyi basardim sende silmek istersen yazarim.Ellerine saglik.Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :http://missgibi.blogcu.com/
40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
6 NİSAN 2009-20 NİSAN 2009
TARİHLERİ ARASINDA
http://missgibi.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 40.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

FİLİZ'CE dedi ki...

en sevdiğimden dolmalar..ellerine sağlık..mis gibi gözüküyor..sevgiler.. filiz..