HABER .7 .COM son dakika haberleri

17 Tem 2008

YAPRAK SALAMUR

M erhaba arkadaşlar bakıyorum kış hazırlıkları başlıyor bende salamur yaprak yapmıştım tabi reçellerde var onlar daha sonra ekleyecem inşallah tabi ben bunu yaklaşık 1/5 ay oluyor yapalı neyse yapmak isteyen olursa ben yayınlamak istedim artık bir tarif edeyim hadi bakalım


EVET YAPRAKLARIM BASILMIŞ HALİ BU RESİMDEKİ KAVANOZDAN 2 TANE OLDU 6 KİLODAN

MALZEMELERİ AZALTIP ÇOĞALTA BİLİRSİNİZ BEN KENDİ YAPTIĞIM GİBİ ANLATAYIM
*6 kilo üzüm yaprağı
*2 kilo tuz
6 kilo yaprağı aldım resimde gördüğünüz şekilde hepsini düzettim büyük bir leğene dizdim aralarına tuz serperek
daha sonra üzeri geçecek kadar kaynamış olan suyu yaprakların üzerine boşalttım
su sıçak olduğu için hemen haşlanıp renklerini değiştiriyorlar akşamdan sabaha dek beklettim sabahta kavanozlara aralarına tuz serperek elimle bastırarak kavanozu doldurdum ee hazır salamurlar hadi bakalım kışın sarmalar yaparız artık biliyorum aa benim annem yapıyor rahatım diyeceksiniz ama olmaz artık öğrenin demi:):)

22 yorum:

karakazan dedi ki...

Bende bastim yaprak,daha dogrusu arkadasimin kayinvalidesi bahcesinden toplayip birlikte bastik.:)
Annem de basmis bana ama elime nasil ulasir bilemem:)
Güle,güle yemek nasip olsun insallah.

selamlarimla,serap.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

benim yaprakları annem hazırlıyo valla ben rahatım:)
canım güle güle sağlıkla yemek nasip olsun..güzel yorumun içinde çok teşkr ederim öpüyorum sevgiler..

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım sen geç bile kalmışsın.eğer yeni bastıysan.çünkü en güzel yaprak mayıs ortalarında oluyo.ben o zaman bastım allah cümlemize eşle dostls güle güle yemek nasip etsin.sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Aslında çok basitmiş, ama insan çok gözünde büyütüyor sanırım, ellerine sağlık Rümeysacım, sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili rümeysa yaklaşık 1,5 ay önce yaptığını belirtmiş zaten.ellerine sağlık arkadaşım paylaşımın için teşekkürler..

RUMEYSA dedi ki...

hee hee biz yaprak filan koymuyoruz sadece turşu reçel vb.

ama senin ellerine sağlıkk...

akasyakokusu dedi ki...

Ayyy ayyy ne güzel kavanozlar hazır..
gelsin zeytinyağlılar etliler..
ohhhhh ellerine sağlık canım..sende pişer banada düşer:)))

gelibolu17 dedi ki...

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/
canım yapraklarını iyi günlerinde yersin inşallah,bende böyle hazırlıyorum çok rahat kullanımı.
sevgiler canım selamlar

SOFRAM dedi ki...

Canım bir yandan sıcaklar sürerken kış hazırlıkları da başladı,annem de bahçeden tuzluyor, ondan alıyorum, bahçenin olduğu için de çok güzel oluyor, sağlıkla yemek nasip etsin allah canım, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aa bende yaptım ama annemle ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

canim cok iyi fikir eee yavas yavas kis hazirliklari baslasin demi ama öpüldün canim görüsmek üzere...

HULYA dedi ki...

Rümeysa'cığım,
Ne güzel anlatmışsın hemen gidip yaprak alıp salamura yapasım geldi valla:-))Ellerine sağlık canım.Sevgiler

Marifetane hobi dedi ki...

ALLAH TAN BIR DUA GIBI.PEYGAMBERDEN BIR ARMAGAN GIBI. KUR´ANDAN BIR NEFES GIBI.GÖKYÜZÜNDEN YAGAN YAMUR GIBI SEVABINIZ BOL CuMaNiZ MüBaReK OlsUn ARKADAŞIM HAYIRLI GECELER..

Adsız dedi ki...

canım nede güzel yapmışsın maşallah ellerine sağlık rabbim sevdiklerinle berabe gülerek yemeyi nasip etsin inşallah canım ben bilmiyordum salamura yapmayı şimdi sende gördüm biz hep hazır salamura alırız bizim oaralrda öle tokattan gelir hazır salamur annem yeterince alıp kendi kavanozlarımıza tekrar tuzlayıp basar şimdi benim merak ettiğim 2 kilo tuz demişsin leğene yaprakları dizdikten sonra aralarını tuzlayıp derken demet demet aralarınamı tuz serpicez kalan tuzuda kavanoza basarken aralarına tekrarmı serpicez beni aydınlatırsan çok memnun olurum napim kıs bilmiyorum bende öğrenmek istiyorum lasım oluyo annemi nerde bulim o memlekette bende şehir şehir geziyorum sağolsun kışlık banada alıyo arada ama ben kendi emeğim olsun istiyorum bu yıl geçti artık nasip olursa bende öğrenir seneye yaparım dimi ama? sevgiler canımcım

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Hoşça kalın.

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN YAPRAKLARI BİRER KULLANIMLIK POŞETLEYİP DERİN DONDURUCUYA KOYUYORUM. KULLANACAĞIM ZAMAN DİREKT TUZLU SICAK SUYA ATIP BEKLETİYORUM. EVLENMEDEN ÖNCE ANNEMLE BİRLİKTE YAPARDIK. ŞİMDİ SANIRIM ÜŞENİYORUM. :))))) AĞIZ TADIYLA YEMENİZ DİLEKLERİMLE CANIM, SEVGİLER.....

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ooo arkadaşlar yapmışsını tabi belirttim bende 1/5 ay oldu yapalı:)

KelebekGibi dedi ki...

Bende hic yapmadim böyle yaprak, annem yapardi cok, simdi kayinvalidemden aliyorum arada o yetiyor bize:) Kendisi veriyor zaten ben istemeden, al dolma yaparsin diye :)
Aslinda insanin kendi yapmasi baska bir duygu, bende denesem mi acaba ama yaprag inerden topliycam ben burada o da var...
Sevgiler

Yaprak dedi ki...

Şimdi yaprak sarması olsa da yesek :)

Adsız dedi ki...

http://salamurayaprak.gen.tr/

Adsız dedi ki...

çok güzel tşk bu ara bu sitede iyi yapraklar bulunuyor salamura yaprak

Adsız dedi ki...

Salamura yaprak